Ile kosztuje nagranie lektorskie?
Koszt nagrania lektorskiego zależy od paru czynników. Zazwyczaj jest to koszt wynajęcia lektora, studia nagrań oraz koszt licencji. Mogą dochodzi również inne koszty: realizator nagrania, montaż itd. Korzystanie z usług firmy Front Media jest opłacalne i łatwe, ponieważ klient zamawia nagranie, nie przejmując się całym procesem nagrywania i pozostałymi technicznymi zagadnieniami, i dostaje gotowe nagranie nadające się do emisji w postaci pliku dźwiękowego w wybranym przez siebie formacie (np. mp3, wave).
Wycena nagrania
Do wykonania wyceny potrzebne są podstawowe informacje o nagraniu tj. tekst i pole emisji. Od tekstu zależy ilość pracy jaką trzeba wykonać np. długość tekstu, jego trudność (np. zaawansowane słownictwo, duża ilość liczebników w tekście, obco brzmiących słów). Do ceny należy także doliczyć koszt licencji, dlatego ważna jest informacja o polu emisji nagrania. Pole emisji to rodzaj medium, w jakim nagrania lektorskie będą emitowane: np. reklamowy spot radiowy, film telewizyjny, film internetowy, reklama telewizyjna, zapowiedzi telefoniczne, komunikaty głosowe, alarmowe, prezentacja. Istotny jest zasięg medium. Zazwyczaj im zasięg jest większy, tym licencja kosztuje więcej. Do ceny za usługę lektorską również czasami dolicza się czas realizacji - czasami klient potrzebuje nagrania w pilnym terminie (np. za godzinę) i w takich przypadkach cena jest wyższa.
Nasz ogólny cennik nagrań lektorskich jest pewną wskazówką dla klientów, ale każde nagranie wycenianie jest indywidualnie, dlatego zachęcam do kontaktu i przesłanie tekstu do wyceny.
Główne czynniki decydujące o wysokości ceny:
- długość tekstu - można ją wyrazić w liczbie znaków
- pole emisji (eksploatacji) nagrania np. Internet, radio, centrala telefoniczna
- trudność - np. słownictwo techniczne, obcojęzyczne, itp.
- termin realizacji
- czy nagranie wymaga synchronizacji lub montażu z filmem
- niestandardowa interpretacja tekstu
Z tych i innych powodów najlepszym rozwiązaniem jest przesłanie tekstu do wyceny i ewentualne podanie dodatkowych szczegółów zamówienia.